Informació per a autors novells, notícies sobre el certamen Paraules a Icària,
reflexions sobre el món editorial, novetats del nostre catàleg, entrevistes amb els autors...
Coneix més a fons les motivacions d'aquesta petita i encara jove editorial!

dimecres, 14 de maig del 2008

Documentar una novel·la

Fotografia: la fàbrica del Cànem,
al barri del Poblenou.


La documentació de La moneda del malfat, va ser un endinsament lent i sorprenent a la història del Poblenou. Vaig descobrir l’existència del nostre alcalde Joan Agustí Carreras (1850-1891) i la seva tràgica mort. Aquest fet i el mite de la possible existència al barri d’una comunitat d’icarians, afegit a les ganes de mantenir viva la memòria de la meva família i de tots els poblenovins em van dur a escriure una història ubicada i viscuda al meu barri.

Va ser l’Arxiu Històric del Poblenou i les lectures de les obres de Xavier Benguerel, de Josep M. Huertas i d’altra gent com ells que sempre han tingut el barri molt present, el que em va ajudar a muntar la història dels meus personatges. També em va ajudar molt a reconstruir fets, la memòria dels veïns, la gent del barri, que amb records, fotografies i anècdotes em van anar desvetllant les incògnites que s’anaven fent presents a mesura que escrivia.

Després de dos anys i a poc a poc, varen néixer per sí sols els personatges que ajudaran a que Poblenou sigui viu durant molts anys.

Àfrica Ragel, l’autora