Informació per a autors novells, notícies sobre el certamen Paraules a Icària,
reflexions sobre el món editorial, novetats del nostre catàleg, entrevistes amb els autors...
Coneix més a fons les motivacions d'aquesta petita i encara jove editorial!

dimecres, 25 de juny del 2008

Per què escric?

Quan escrivim sentim que el món és flexible, replè de possibilitats. Sens dubte no està congelat. Per moments em sento com si estigués desenterrant a la gent del gel amb que la realitat els ha cobert, però potser és a mi mateixa a qui desenterro ara.

Escric i sento com la tendresa i la intimitat, l’erotisme i el seu humor i la seva ànima, em retornen a la persona que jo era.

Escric i li dono a un món extern les meves paraules més íntimes i privades.
Escric i el meu ànim es desvetlla i l’apatia o el tedi desapareixen, i sóc agosarada i penso i sento en veus d’altres que són fictícies perquè en veritat són en mi, en el més pregon de mi i com deia Nietszche: potser hi ha d’altres mons, però són aquest nostre.

Falsos altres que habiten en mi. M’alliberen i em torno crítica, incisiva, apassionada, tendra, furiosa, escèptica, documentada, espontània. Totes les veus, totes les mirades hi tenen cabuda i m’alliberen.

Quan ho faig amb l’ordinador, vetllen per la meva salut a causa de l’atenció afegida que hi haig de posar. Quan ho faig amb llapis o amb la ploma, frueixo del fum del tabac que s’enlaira i del gust a la gola de la nicotina que m’apropa a un dels molts plaers prohibits.

M. Àngels Gilberga